ECON -Economy, ecology, construction
ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΟΛΠΑ: Το LNG θα συμβάλει στην παραγωγική ανασυγκρότηση της Πάτρας, λόγω μείωσης του ενεργειακού κόστους

23-12-2019

Στα βασικά σημεία του σχεδιασμού που ακολουθεί ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών (Ο.Λ.ΠΑ.) για την χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, Παναγιώτης Τσώνης, σε τεχνική σύσκεψη που διοργάνωσε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε αρχικά στο γεγονός ότι η Δυτική Ελλάδα -με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ- συγκαταλέγεται στις φτωχότερες περιφέρειες της χώρας και ένας από τους βασικούς λόγους της δυσμενούς θέσης της σε οικονομικό και κατά συνέπεια κοινωνικό επίπεδο είναι το γεγονός ότι δεν συνδέεται με τα δίκτυα, κυρίως τα ενεργειακά και τα μεταφορικά.

Στη συνέχεια μίλησε για το θεσμικό και νομοθετικό πλαίσιο υποδομών LNG σε λιμάνια, το οποίο αναφέρει ότι η Δυτική Ελλάδα έχει ενταχθεί ως κόμβος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, καθώς και στην Οδηγία (2014/94) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία μεταξύ άλλων ορίζει ότι: «Τα κράτη-μέλη διασφαλίζουν μέσω των εθνικών τους πλαισίων πολιτικής, ότι υπάρχει ικανός αριθμός σημείων ανεφοδιασμού LNG σε θαλάσσιους λιμένες προκειμένου να καθίσταται δυνατή η κυκλοφορία πλοίων εσωτερικής ναυσιπλοΐας ή θαλασσοπλοούντων πλοίων που κινούνται με LNG σε ολόκληρο το κεντρικό δίκτυο Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο ίδιος στον Οδικό Χάρτη Αγοράς Φυσικού Αερίου 2017-2022, στον οποίο αναφέρεται ότι μέχρι 31-12-2022 θα πρέπει να υπάρχουν εγκαταστάσεις LNG στα λιμάνια του Πειραιά και της Πάτρας, μέσω του προγράμματος POSEIDON MED II. Ενημέρωσε τους μετέχοντες στη σύσκεψη για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε την 1η Ιουνίου του 2015 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου του 2020.

Ο κ. Τσώνης τόνισε ότι ο Ο.Λ.ΠΑ. έχει προωθήσει όλες τις μελέτες που απαιτούνται για την δημιουργία μιας μονάδας 3.000 m3 για ναυτιλιακό καύσιμο, η οποία όμως δύναται να επεκταθεί για να καλύψει ανάγκες σε αστικές και βιομηχανικές χρήσεις.

Περιέγραψε τα πλεονεκτήματα της χρήσης του LNG στο λιμάνι της Πάτρας και απάντησε με επιχειρήματα στους ισχυρισμούς που διατυπώνονται κατά καιρούς σχετικά με ζητήματα ασφάλειας, αναφέροντας ως παραδείγματα λιμάνια της Βαρκελώνης και του Φρέντρικσταντ της Σουηδίας.

Το μεν λιμάνι της Βαρκελώνης διαθέτει εγκατάσταση 760.000 m3 σε απόσταση περίπου 1 χλμ. από την οικιστική ζώνη, το δε λιμάνι του Φρέντρικσταντ διαθέτει μονάδα LNG 6.400 m3 σε απόσταση 500 μ. από την κατοικημένη περιοχή.

«Θεωρώ ότι η έλευση του φυσικού αερίου θα συμβάλει στην επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας και την παραγωγική ανασυγκρότηση λόγω μείωσης του κόστους ενέργειας» τόνισε ο κ. Τσώνης και εκτίμησε πως το φυσικό αέριο αποτελεί την οικονομικότερη, ασφαλέστερη και φιλικότερη προς το περιβάλλον λύση.

Πηγή:energypress.gr

Εγγραφή Είσοδος
Υπενθύμηση κωδικού
Εγγραφή Είσοδος
Θα σας αποσταλεί μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για την ενεργοποίηση της εγγραφής.
Εγγραφή Είσοδος
Έγγραφή